Gæsteblog af Kathrine Felland Gunnlögsson

16 07 2012

En gave til hele familien

Vi tager så mange billeder i dag. Klik-klik med telefon og digital kamera. Men selvom nogen af os har tusindvis af billeder af store og små i familien, kan det bare ikke måle sig med klassikeren – familieportrættet. Altså hele banden i pænt tøj og smil til fotografen. Det lyder opsat. Kunstigt. Men når Rikke står bag kameraet, bliver det en ikke bare rar oplevelse – det bliver også et billede, hvor vi ligner os selv. På den gode måde.

Min svigermor ønskede sig et billede af hele flokken – syv voksne og fire friske unger i den aktive alder. Så jeg bestilte tid hos Rikke og hun levede i den grad op til min forventning.

Hun var skarp til at stille os op, kunne sige noget til børnene så de var med og gav gode tips, så vi tog os ud fra bedste side. Og så var hun hurtig. Som mor til to drenge på syv og fem er hurtighed på top tre over gode kvaliteter ved en fotograf. Og at hun så er frisk på at få dem til at sige ’tissemand’ når der skulle tages billeder, gjorde det bare til en endnu sjovere oplevelse. (På børnenes opfordring, red ;-)

Vi havde egentlig bare bestilt sådan et skud af hele flokken. Men vi er jo flere familierelationer, så Rikke fik også taget et af mine svigerforældre alene og et med deres tre voksne børn, et af farfar og farmor med de fire børnebørn (ikke et øje tørt) og et af fætrene og kusinen sammen (ih, de bliver så store). Alle dejlige billeder lige til at smække i ramme og glædes over dag efter dag. Og så gør det jo heller ikke noget, at Rikke er fleksibel og super hurtig i levering af billederne både til gennemsyn og print.

Det er bestemt ikke sidste gang, jeg overgiver mig til Rikke, for jeg vil også gerne have samme dejlige billeder – bare med min egen gren af familien.


Actions

Information

One response

16 07 2012
Kathrine Felland Gunnløgsson

Reblogged this on The life of us and commented:
Jeg har skrevet dette gæsteindlæg hos dygtige Rikke, som har taget smukke billeder af en masse mennesker jeg elsker.

Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

